Odborový predák ako začiatok súmraku automobilového priemyslu
Počas štúdia vysokej školy Katerdy automatizácie STU Bratislava v 90tych rokoch bol medzi predmetmi môjho štúdijného zamerania. Odpoludňajšie cvičenia tohto predmetu z oblasti robotiky vyučovala jedna pani, ktorá spolu so svojim manželom tvorili taký milý pár starostlivej manželky a pána s výbornou invenciou, ktorému je ale dobré postrážiť čas bežných denných všedností ako čas obedu a podobne. Jej pán manžel sa venoval tiež predmetom súvisiacim s robotikou a jej softvérom. Jeho odporučenie o potrebnosti algoritmizácie funkcionality softvéru pred začatím samotného písania riadkov programu, napr. formou vývojového diagramu, mi prišlo na myseľ, keď som čítal príspevok o štrajku zamestnancov spoločnosti Volkswagen Slovakia a.s. v Bratislave. V súvislosti s dnešným stupňom racionalizácie výroby v automobilovom priemysle sú časy
montážnych liniek z éry pána Forda a prvých pokusov o dlhometrážny film žánru komédia sira Charlesa Spencera Chaplina „Moderná doba“ iba niečo ako spomienky archeológov na dávne civilizácie. Takže nech sa páči tu je vývojový diagram na algoritmizáciu vyjednávania o podmienkach kolektívnej zmluvy, na verejnosti prezentovaný s najvyššou váhou požiadavky výška mzdy.
dnes už odsťahovaných automobilových spoločností a ich dnes už zatvorených výrobných a administratívnych priestorov, by sme našli dosť oslavných fotografií “Bratříčku, zavírej vrátka.”a článkov pre médiá, ktoré publikovali obdobie rastu a prosperity týchto spoločností. A tak Vám zo stoličky svojho viac ako 20 ročného softvérového know-how v oblasti nepretržite prevádzkovaných riadiacich systémov, pre ktoré som na území Slovenska v posledných rokoch nenašiel žiadne uplatnenie, želám pekný letný deň.
… len dúfam, že ešte nemá viacnásobný bypass.
Ing. Radovan Podhradský
Najnovšie komentáre